lørdag den 3. september 2011

Værtindegave

Ca. 1½ dl. stevia ekstrakt kogt på ca. 30 g. friske steviablade
Jeg har i aften været på besøg hos en kær veninde.
Hun er en rigtig madnørd og en ørn i et køkken. hun har tidligere fået en lille stikling af min stevia, men den var gået til for hende. Så hun har ikke rigtig fået leget med steviaen endnu.
Derfor valgte jeg at lave en lille værtindegave til hende bestående at mit hjemmelavede marcipan (som jeg vist selv spiste halvdelen af... hihhh...), resten af mit stevia ekstrakt og en stor stevia plante på ca. 60 cm.

Jeg fandt en sød lille røreskål i rød plast i fakta og pyntede med lidt blondebånd, sådan i mangel af bedre når alle andre butikker havde lukket.

Jeg glemte selvfølgelig at tage et billede... det må i have til gode :)

Jeg glæder mig rigtig meget til at høre om hun får lavet nogle spændende kreationer i køkkenet med stevia ekstrakten.

Stevia er en utrolig taknemlig plante. Blot sørg for at den har godt med lys, jord og vand så vokser den sig lynhurtig stor.
Endnu mere fantastisk er at jo flere stiklinger og blade du plukker af, jo større og flottere en plante får du.

Så der er altid en god grund til at have en lille plante med til dine veninder når du besøger dem.
Du behøver ikke investere i dyre potter og krukker.
Et gammelt forslået kaffekrus fra genbrug, med en sløjfe på og måske med en lille blomsterpind, hor du har klæbet en sommerfugl på, kommer hurtigt til at ligne en million.

Jeg vil se om jeg kan få tid til at lave et par stevia-potter i kan få lov at nyde her på bloggen

Ps... Marcipanen faldt i virkelig god jord... ingen var et sekund i tvivl om at det var marcipan de smagte på! Hvis du ikke allerede har prøvet at lave stevia-marcipan så skal du prøve det! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil blive utrolig glad, hvis du skriver en lille kommentar, store som små, korte som lange, tykke som tynde... en kommentar på min blog gør mig i rigtig godt humør også selvom det blot er en lille én... 1000 1000 tak :)