Viser opslag med etiketten Hyldeblomstsaft. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Hyldeblomstsaft. Vis alle opslag

søndag den 10. juli 2011

Opskrift på hyldeblomstsaft med frisk stevia


Testen med steviablade til at søde hyldeblomstsaft med var en succes! Nu er sæsonen snart ved at være slut, men til næste sommer er opskriften klar og lige til at gå til :)
Den kan absolut drikkes. Ikke så sød som almindelig hyldeblomstdrik men den er dejlig frisk.

Den er nu hældt i fryseposer og gemt godt i fryseren så den er klar til at tage op i små portioner og blandes med lige dele vand

I kan finde opskriften her

Når du fryser saften kan det være en god ide at fryse den ned i fryseposer i plastsaftevandskander. Så passer den store isterning lige ned i saftevandskanden :)

fredag den 8. juli 2011

Hyldeblomstsaft med steviablade


Lige nu er jeg i gang med at forsøge mig med hyldeblomstsaft med steviablade.
Jeg har en veninde som er lidt af en Køkkennørd (i kan se hendes opskrifter her), og hun var lige som jeg helt vild efter at afprøve hyldeblomstsaft sødet med steviablade. så hun kiggede forbi med en lille posfuld friskplukkede hyldeblomster og diverse tordenfluer og gik så ellers i gang med at skylle og klippe stængler af.
Vi har til den ene portion her brugt ca. 10 g. steviablade. Så lige nuer vi meget spændte på at smage resiltatet på søndag, hvor saften har trukket i 3 dage i køleskab.
I får selvfølgelig en opdatering når de tre dage er gået.

Hvis i har lyst til at afprøve det selv, med jeres egen stevia kan i finde en opskrift her
Vi har blot kommet steviablade i sammen med hyldeblomstskærmene og overhældt med kogende vand.

Hvis det kommer til at smage godt, får i en opskrift efter søndag :)
Uhm vi glæder os!