mandag den 30. april 2012

Koldskålstid



Så fik jeg smagt på årets første potion koldskål.
Et af sommerens projekter må blive at lave en sukkerfri variation med glutenfrie og sukkerfrie kammenjunker til

Jeg turde ikke lige tage springet fuldt ud i denne første portion... så jeg nøjedes med at halvere sukkeret i opskriften :)

Og smagen var perfekt!

Jeg brugte:
1 l. kærnemælk
1 l. tykmælk
1 dl. sukker (kunne måske erstattes af lidt agavenektar og øge mængden af stevia)
1/8 tsk. stevia max sød
1 spsk. vaniljesukker (kunne erstattes af vaniljepulver)

røre røre... og klar til servering.

Min erfaring er at stevia ikke egner sig til at stå alene, da sødmen kommer forskudt i forhold til de andre smagsnuacner.. så derfor skal der en ekstra søde-kilde til.

Har i læsere prøvet at lave koldskål med stevia?
Smid en kommentar, jeg hører meget gerne jeres erfaringer :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil blive utrolig glad, hvis du skriver en lille kommentar, store som små, korte som lange, tykke som tynde... en kommentar på min blog gør mig i rigtig godt humør også selvom det blot er en lille én... 1000 1000 tak :)