tirsdag den 10. januar 2012

Sødemidlet Stevia godkendt i EU


Så blev sødemidlet Stevia godkendt i EU.

Planten er endnu ikke godkendt, men mon ikke det kommer på et tidspunkt også.

Se linket her for at læse mere om det hos fødevarestyrelsen.

Det bliver fantastisk spændende at se dette produkt i fødevarerne i Dk.
Personligt håber jeg at det vil erstatte om end ikke alle sødemidler brugt i de danske fødevarer, så mindst 90% af dem. Da det er langt sundere end de kemisk fremstillede så som Aspartam, der indeholder 10% træsprit.

Ind til videre har valgt i bl.a. cola og andet sodavand her i danmark været mellem sukker-sodavand der giver fedtlever eller alternativerne der er sødet med aspartam der er mistænkt for at øge vægt, give kræft svulster og meget mere.

Hurra for et godt skridt i den rigtig retning mod et bedre helbred og velsmagende desserter!!! Hip Hip!

3 kommentarer:

  1. Det var på tide. Håber virkelig snart de finder ud af at bruge det i stedet for at det kunstige.

    SvarSlet
  2. Det er bare en super nyhed og vi kommer helt sikkert til at se en masse mere til stevia her i Danmark :)

    SvarSlet
  3. Så går det snart rigtig løs med stevia i Danmark. Åblomst bør være lige rundt om hjørnet med deres sødemiddel. Naturdrogeriet har allerede deres stevia sødemiddel på markedet. det bliver spændende. Jeg vil tro at vi i løbet af året begynder at se færdigvarer med stevia. :) Skønt!

    SvarSlet

Jeg vil blive utrolig glad, hvis du skriver en lille kommentar, store som små, korte som lange, tykke som tynde... en kommentar på min blog gør mig i rigtig godt humør også selvom det blot er en lille én... 1000 1000 tak :)