søndag den 8. maj 2011

Sådan laver du en nem stevia ekstrakt

Når jeg skal søde med min stevia bruger jeg en ekstakt lavet på vand og blade fra planten...

Opskrift på at lave dit eget stevia sødemiddel:
Tag en god håndfuld blade (svarer til 10 gram)
250 ml. vand

Lad det hele simre i en gryde til der er ca. 50-60 ml. vand tilbage

Si bladene fra og hæld væden på en flaske.
Opbevar i køleskab i op til en uge

Du får det bedste resultate hvis du plukker bladene fra morgenstunden inden solen kommer for meget frem.

Husk at kigge til gryden i ny og næ ellers bliver resultatet ikke helt som ventet... Men det bliver nu ganske flot at se på :)

Selvom det ikke lige var det resultat jeg gik efter :)

1 kommentar:

  1. Hej,

    Dejlig blog du har, jeg har lige netop idag i den økologiske gårdbutik købt en Stevia plante. Derfor er det skønt at du har gjort et kæmpe arbejde som letter min brug af Stevia.

    SvarSlet

Jeg vil blive utrolig glad, hvis du skriver en lille kommentar, store som små, korte som lange, tykke som tynde... en kommentar på min blog gør mig i rigtig godt humør også selvom det blot er en lille én... 1000 1000 tak :)