søndag den 8. maj 2011

Lav stikliner af din Stevia

Når du har en stevia kan det være en god ide at få den til at formere sig. Det varer ikke før dine naboer, venner og bekendte spørger hvor du har fået planten fra, og så kan du forære dem nogt af "dit eget afkom".
Desuden er det en god plante at have rigeligt af, når du først begynder at bruge den i husholdnigen. Heldigvis er den nem at have med at gøre.

Klip et langt topskud af på skrå.
Sæt skuddet i en glas vand og efter ca. 3-4 uger har du en lille plante med et godt rod-netværk.
Plant i en potte med pottemuld og vand jævnligt. efter nogle uger kan du plukke et nyt topskud.

Jeg bruger krydderiglas til mine topskud, de er så fine når de står der med vand i vindueskarmen.

1 kommentar:

  1. Hej
    Jeg har lige taget et par topskud ud og håber de overlever. Har endnu ikke prøvet at formere Stevia, men har igennem sommeren haft et par flotte eksemplarer i min have. Hvis det mislykkes, ved du så hvor jeg kan få et par stiklinger? bh Christina

    SvarSlet

Jeg vil blive utrolig glad, hvis du skriver en lille kommentar, store som små, korte som lange, tykke som tynde... en kommentar på min blog gør mig i rigtig godt humør også selvom det blot er en lille én... 1000 1000 tak :)