søndag den 10. juli 2011

Opskrift på hyldeblomstsaft med frisk stevia


Testen med steviablade til at søde hyldeblomstsaft med var en succes! Nu er sæsonen snart ved at være slut, men til næste sommer er opskriften klar og lige til at gå til :)
Den kan absolut drikkes. Ikke så sød som almindelig hyldeblomstdrik men den er dejlig frisk.

Den er nu hældt i fryseposer og gemt godt i fryseren så den er klar til at tage op i små portioner og blandes med lige dele vand

I kan finde opskriften her

Når du fryser saften kan det være en god ide at fryse den ned i fryseposer i plastsaftevandskander. Så passer den store isterning lige ned i saftevandskanden :)

5 kommentarer:

  1. Det lyder bare så dejligt!
    Jeg vil prøve til sommer.

    SvarSlet
  2. Hej Mette. Jeg tillader mig lige at linke til din side via Urteskolens side på facebook. Skønne opskrifter du har lagt op. TAK. Kærligst Birgith, Urteskolen.

    SvarSlet
  3. Jeg faldt lige over din blog i min søgen på en hyldeblomstsaft UDEN sukker. Og nu er jeg jo blevet rigtig nysgerrig efter at vide lide mere om stevia.

    Hvor køber du frisk stevia henne?

    Mvh Mette

    SvarSlet
  4. Kan du gendanne linket til opskriften?

    SvarSlet
  5. Kan du gendanne linket til opskriften?

    SvarSlet

Jeg vil blive utrolig glad, hvis du skriver en lille kommentar, store som små, korte som lange, tykke som tynde... en kommentar på min blog gør mig i rigtig godt humør også selvom det blot er en lille én... 1000 1000 tak :)