fredag den 8. juli 2011

Hyldeblomstsaft med steviablade


Lige nu er jeg i gang med at forsøge mig med hyldeblomstsaft med steviablade.
Jeg har en veninde som er lidt af en Køkkennørd (i kan se hendes opskrifter her), og hun var lige som jeg helt vild efter at afprøve hyldeblomstsaft sødet med steviablade. så hun kiggede forbi med en lille posfuld friskplukkede hyldeblomster og diverse tordenfluer og gik så ellers i gang med at skylle og klippe stængler af.
Vi har til den ene portion her brugt ca. 10 g. steviablade. Så lige nuer vi meget spændte på at smage resiltatet på søndag, hvor saften har trukket i 3 dage i køleskab.
I får selvfølgelig en opdatering når de tre dage er gået.

Hvis i har lyst til at afprøve det selv, med jeres egen stevia kan i finde en opskrift her
Vi har blot kommet steviablade i sammen med hyldeblomstskærmene og overhældt med kogende vand.

Hvis det kommer til at smage godt, får i en opskrift efter søndag :)
Uhm vi glæder os!

2 kommentarer:

  1. Jeg fryser blomsterne - ingen vask eller skyl - tager meget af smagen(synes jeg) i år har jeg frosset 15g stevia med hver portion hyldeblomsters - så kan jeg lave frisk saft hele året og jeg kan lave det når jeg har tid ;0)- spændt på 1 portion som jeg skal have lavet i dag :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dog en fantsatisk ide. Jeg håber du vil dele resultatet med mig :)

      Slet

Jeg vil blive utrolig glad, hvis du skriver en lille kommentar, store som små, korte som lange, tykke som tynde... en kommentar på min blog gør mig i rigtig godt humør også selvom det blot er en lille én... 1000 1000 tak :)